05 تير 1405
کارگران کارخانه مهشید (در محله قلهک تهران) که مدتهاست بىکارند، در محوطه کارخانه اجتماع کردند. مدیر کارخانه نتوانست کارگران را به سرکار برگرداند و ماجرا با دخالت دو مأمور دادگسترى و توقیف اموال و اثاثیه کارخانه، فعلاً پایان یافت.[1]
کارگران کارخانه نساجى پارس در شیراز هم، امروز دست از کار کشیدند. آنان دستمزد نیمه اول خردادماه خود را مىخواستند. امیر خسروى ـ رئیس دادگسترى استان فارس ـ به کارگران گفت که از وزارت دادگسترى دستور گرفته است که به وضع کارخانه و حقوق کارگران آن رسیدگى کند، زیرا کارخانه نساجى پارس بابت بدهى مالیات، از طرف اداره دارایى توقیف شده است.[2]
در اصفهان هم زد و خوردى بین کارگران کارخانه شهناز رخ داد. بنا به اظهار کارگران، علت تعطیلى کارخانه و زد و خورد کارگران این بوده که به تحریک کارفرما، عدهاى از اهالى روستاى «قهدریجان» (یکى از دهات متعلق به صاحب کارخانه) که کارگران کارخانه هم هستند، به بهانههاى جزیى با چوب و سنگ به سایر کارگران حمله کردند. بعد از این واقعه، کارگران در استاندارى اصفهان اجتماع کردند و خواستار اخراج کارگران طرفدار کارفرما شدند. چندى قبل نیز کارگران کارخانه شهناز به علت اخراج عدهاى از کارگران و کمبود دستمزد دست به اعتصاب زدند.[3]
پینوشتها:
تعداد بازدید: 6