جعفر گلشن روغنی
08 فروردين 1396
در پی اعلام خبرِ دعوتِ رسمیِ کندی از محمدرضا پهلوی و فرح برای سفر به آمریکا در 21 فروردین 1341، تلاشهایی تبلیغاتی برای ارائه چهرهای خوب و برجسته از حاکمیت حکومت پهلوی شکل گرفت. اما «رادیو صدای ملی ایران» که روسها آن را راهاندازی و هدایت میکردند، در مقابله با مقالات و گزارشهای تمجیدی مطبوعات آمریکایی و اروپایی، در گزارش خبری هشتم فروردین 1341 پرده از این تبلیغات برداشت: «سفارت آمریکا در ازای پرداخت مبالغ هنگفتی، با دو مؤسسه تبلیغاتی در آمریکا قرارداد بسته است که تبلیغ به نفع شاه و فرح را بر عهده بگیرند. از طرفی شرکتهایی نظیر پپسیکولا و کوکاکولا که شعبی در ایران دارند نیز در این تبلیغات شرکت میکنند. از جمله مؤسسه پپسیکولا نوشابة مخصوصی به نام پپسیکولای فرح ساخته است. این مؤسسههای تبلیغاتی همچنین بستنیای با نام «رضا» و عطری به نام «بوی فرح» عرضه کردهاند و بادکنکهای مخصوصی منقوش به عکس شاه و فرح تبلیغ میکنند».
تعداد بازدید: 1904